KERJAYA DI MAAB

Jawatan Kosong

SYARAT & KELAYAKAN

  • Warganegara Malaysia.
  • Pelajar Diploma atau Ijazah Sarjana Muda dalam pelbagai bidang.
  • Tempoh latihan minimum 3 bulan.
  • CGPA 3.00 ke atas.
  • Mahir menggunakan Microsoft Office.
  • Proaktif, boleh menerima arahan, dan mampu bekerja secara individu serta berkumpulan.
  • Permohonan mesti dibuat 2 bulan sebelum tarikh mula latihan.
  • Mempunyai tahap kesihatan yang baik.

KEMUDAHAN & KELEBIHAN

  • Elaun bulanan.
  • Kursus dan latihan percuma.
  • Peluang belajar dan bekerja bersama pasukan berpengalaman.
  • Suasana kerja yang kondusif.
  • Peluang diserap bekerja jika menunjukkan prestasi cemerlang.
  • Mesra Muslim.
  • Waktu bekerja: Isnin - Jumaat (8.30 pagi - 5.30 petang).

MAKLUMAT PERMOHONAN

  • Permohonan dibuka sepanjang tahun (tertakluk kepada kekosongan).
Apply Now

SYARAT & KELAYAKAN

  • Berumur tidak lebih dari 30 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
  • Mempunyai kelulusan Diploma atau Ijazah dalam Perakaunan, Kewangan atau bidang berkaitan.
  • Pengalaman sekurang-kurangnya 1 - 2 tahun dalam perakaunan atau kewangan, khususnya dalam pengurusan invois (AR/AP) dan penyelarasan akaun bank adalah satu kelebihan.
  • Berkemahiran menggunakan perisian perakaunan (SQL Accounting), portal myInvois dan Microsoft Office.
  • Keupayaan untuk bekerja dengan teliti dan boleh mengurus masa dan menyelesaikan masalah dengan cekap.
  • Boleh bekerja secara berdikari dan mampu mematuhi tarikh akhir.
  • Bersedia untuk bekerja lebih masa apabila diperlukan.
  • Bersikap proaktif dan mempunyai kemahiran komunikasi yang baik untuk berurusan dengan pembekal, pelanggan dan rakan niaga.

RINGKASAN TUGAS

  • Menyediakan dan menyelenggara rekod kewangan syarikat secara sistematik dan tepat.
  • Menyemak dan memproses invois, tuntutan perbelanjaan dan pembayaran dengan teliti.
  • Menyemak data perolehan dan menyediakan invois kepada pelanggan serta memastikan data invois adalah tepat, terkini, dan selaras dengan rekod kewangan syarikat.
  • Membantu dalam penyediaan dokumen dan laporan kewangan bulanan serta tahunan.
  • Melaksanakan penyelarasan akaun bank bagi memastikan segala transaksi direkod dengan tepat dan teratur.
  • Menyediakan laporan berkala mengenai status invois (AR & AP) untuk rujukan dan tindakan pihak Pengurusan.
  • Menyokong tugas berkaitan akaun dan kewangan, serta memastikan kepatuhan kepada polisi dan peraturan kewangan Syarikat.
  • Memastikan rekod kewangan adalah tepat, lengkap, terkini dan sejajar dengan piawaian perakaunan dan polisi dalaman.
  • Menyediakan laporan dan minit mesyuarat berkaitan jabatan.
  • Lain-lain tugas/tanggungjawab yang diarahkan oleh Pengurusan.

Tarikh Iklan: 28 April 2025

Apply Now

SYARAT & KELAYAKAN

  • Warganegara Malaysia.
  • Berumur tidak lebih dari 45 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
  • Mempunyai Ijazah Sarjana Muda dalam bidang kewangan, perakaunan, ekonomi atau bidang berkaitan.
  • Kelayakan professional (contoh: ACCA, CIMA) adalah satu kelebihan.
  • Minimum tiga (3) tahun pengalaman dalam perbendaharaan, pengurusan kewangan, atau peranan yang setara.
  • Pengalaman bekerja di syarikat pemegang amanah atau sektor perkhidmatan kewangan adalah satu kelebihan.
  • Pengetahuan mendalam tentang fullset of accounts, pengurusan tunai, prinsip pelaburan, serta instrumen dan pasaran kewangan.
  • Berkemahiran dalam analisis kewangan dan cashflow forecasting.
  • Berkemahiran menggunakan perisian perakaunan berkomputer dan berpengetahuan mengenai sistem SQL Accounting / SAGE / ERP / SAP adalah satu kelebihan.
  • Mahir menggunakan aplikasi komputer seperti Microsoft Word, Microsoft Excel dan Microsoft Powerpoint diutamakan.
  • Kefahaman terhadap keperluan peraturan berkaitan dana amanah dan pelaporan kewangan.
  • Kemahiran komunikasi dan interpersonal yang profesional.
  • Ketelitian dan keupayaan menghasilkan hasil kerja yang berkualiti.
  • Keupayaan bekerja dibawah tekanan dan memenuhi tarikh akhir yang ditetapkan.
  • Fleksibel untuk bekerja lebih masa semasa tempoh penyediaan laporan atau apabila diperlukan.

RINGKASAN TUGAS

  • Menyediakan dan menyemak pengurusan akaun penghutang, pemiutang, pembayaran, penerimaan dan jurnal berkaitan.
  • Bertanggungjawab mengurus aliran tunai, pelaburan dan risiko kewangan organisasi serta memastikan pematuhan terhadap keperluan undang-undang dan peraturan dalam menyokong pencapaian matlamat operasi dan strategik syarikat.
  • Mengurus aliran tunai harian secara menyeluruh bagi memastikan kecairan mencukupi untuk keperluan operasi, termasuk pemindahan dana, bank reconciliation, dan cash positioning.
  • Menyemak dan menyelia kerja-kerja kewangan dan perakaunan oleh pembantu tadbir.
  • Menyediakan dan menyemak penyata penyesuaian bank.
  • Menganalisa dan memantau aliran tunai harian.
  • Menutup akaun kewangan pada setiap bulan mengikut tempoh yang ditetapkan.
  • Menyediakan jadual berkaitan peruntukan, audit dan cukai.
  • Memastikan semua peraturan kewangan dan perakaunan dipatuhi.
  • Memastikan perbelanjaan tidak melebihi peruntukan dan menyediakan laporan perbandingan perancangan vs pencapaian.
  • Menyediakan laporan kewangan, dokumen sokongan dan laporan lain yang berkaitan dari semasa ke semasa.
  • Berhubung dengan bank, pengurus dana, juruaudit, perunding cukai, setiausaha syarikat dan lain-lain untuk perkara berkaitan syarikat.
  • Lain-lain tugas / tanggungjawab yang diarahkan oleh Pengurusan.

Tarikh Iklan: 28 April 2025

Apply Now

SYARAT & KELAYAKAN

  • Warganegara Malaysia.
  • Berumur tidak lebih dari 45 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
  • Fasih bertutur dan menulis dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.
  • Kelayakan pendidikan:
  • i) Ijazah Sarjana Muda dalam bidang pengurusan pejabat, pentadbiran atau bidang lain yang setara dengannya; ATAU
  • ii) Diploma dalam bidang pengurusan, pentadbiran atau bidang lain yang setara dengannya dengan minimum tiga (3) tahun pengalaman dalam bidang pentadbiran dan pengurusan pejabat.
  • Cekap menggunakan Microsoft Office (Word, Excel, Outlook dan Power Point).
  • Berpewatakan menarik dan profesional, mempunyai kemahiran komunikasi dan interpersonal yang baik serta mempunyai integriti yang tinggi.
  • Boleh bekerja secara berdikari dan mampu mematuhi tarikh akhir.
  • Bersedia untuk bekerja lebih masa apabila diperlukan.
  • Proaktif dan berkeupayaan untuk menguruskan tugas secara teratur dan mengendalikan pelbagai tugasan.
  • Berpengetahuan dalam protokol, majlis rasmi dan etiket merupakan satu kelebihan.

RINGKASAN TUGAS

  • Mengurus dan mentadbir hal ehwal berkenaan pentadbiran pejabat, pengurusan dan anggota lembaga.
  • Menyediakan kertas cadangan bagi mesyuarat pengurusan dan Lembaga Pengarah.
  • Mengurus dan menyelaras urusan jadual temujanji, surat menyurat, memo, fail mesyuarat, serta laporan yang berkaitan.
  • Membantu dalam penyediaan polisi dan penambahbaikan bagi menyokong keperluan operasi Syarikat.
  • Menyelaras dan menyelenggara sistem, prosedur dan polisi pentadbiran pejabat.
  • Mengurus kemudahan pejabat, jadual penyelenggaraan dan penyedia perkhidmatan.
  • Memantau bekalan pejabat dan pantry serta menyelaras pembelian semula stok.
  • Menyusun dan menyelenggara sistem pemfailan Syarikat (fizikal dan digital).
  • Menyediakan laporan berkaitan pentadbiran dan perolehan (procurement).
  • Menyediakan logistik dan bahan untuk mesyuarat dalaman dan luaran, membuat minit mesyuarat jika diperlukan dan memastikan tindakan susulan direkodkan.
  • Mengurus e-mel dan surat menyurat masuk dan keluar serta perkhidmatan kurier.
  • Berhubung dengan lembaga pengarah, setiausaha syarikat, pembekal dan lain-lain untuk perkara berkaitan syarikat.
  • Membantu dalam perlaksanaan prosedur penyimpanan dan pelupusan rekod.
  • Lain-lain tugas / tanggungjawab yang diarahkan oleh Pengurusan.

Tarikh Iklan: 28 April 2025

Apply Now

SYARAT & KELAYAKAN

  • Warganegara Malaysia.
  • Berumur tidak lebih dari 35 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
  • Kelayakan pendidikan:
  • i) Diploma dalam bidang pengurusan pejabat, pentadbiran atau bidang lain yang setara dengannya; ATAU
  • ii) Lulus Bahasa Melayu di peringkat SPM dengan minimum tiga (3) tahun pengalaman dalam bidang pentadbiran, sokongan eksekutif atau perkhidmatan pelanggan.
  • Cekap menggunakan Microsoft Office (Word, Excel, dan Power Point) dan MSO365.
  • Fasih bertutur dan menulis dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.
  • Kemahiran komunikasi dan pengurusan masa yang baik.
  • Berdisiplin, teliti, berintegriti dan mampu bekerja secara berdikari atau dalam pasukan.
  • Penampilan dan etika kerja yang profesional serta mampu menjaga kerahsiaan maklumat.
  • Proaktif, mampu mengurus pelbagai tugasan, dan boleh bekerja dibawah tekanan serta memenuhi tarikh akhir yang ditetapkan.
  • Boleh bertugas diluar kawasan dan fleksibel untuk bekerja lebih masa semasa tempoh penyediaan laporan atau apabila diperlukan.

RINGKASAN TUGAS

  • Bertanggungjawab memberikan sokongan pentadbiran secara menyeluruh, termasuk pengurusan meja depan (reception area), pentadbiran pejabat, pengurusan kenderaan, penyelarasan mesyuarat bagi memastikan kelancaran operasi harian.
  • Menyediakan dokumen rasmi seperti surat, memo, minit, laporan dan kertas cadangan yang berkaitan.
  • Mengurus pembelian dan penyimpanan bekalan pejabat serta memastikan stok sentiasa mencukupi.
  • Merekod dan menyelia rekod penggunaan kenderaan, penyelenggaraan, insurans dan lesen kenderaan Syarikat.
  • Mengurus jadual temujanji dan tempahan bilik mesyuarat dan memastikan ketersediaan peralatan serta kekemasan sebelum dan selepas mesyuarat.
  • Menyambut dan melayani pelawat dengan mesra dan professional.
  • Menjawab pertanyaan umum dan menangani aduan kecil secara langsung melalui telefon atau e-mel dengan sopan dan professional.
  • Mengurus kawasan meja depan supaya sentiasa kemas, teratur, bersih dan bersedia menerima pelawat.
  • Mengendalikan surat menyurat masuk dan keluar termasuk perkhidmatan kurier.
  • Membantu dalam penganjuran acara dalaman dan luaran, termasuk membuat tempahan tiket, hotel dan pengangkutan.
  • Mengemaskini dan memastikan segala dokumen syarikat direkod dan difailkan secara sistematik.
  • Lain-lain tugas / tanggungjawab yang diarahkan oleh Pengurusan.

Tarikh Iklan: 28 April 2025

Apply Now

SYARAT & KELAYAKAN

  • Warganegara Malaysia.
  • Berumur tidak lebih dari 35 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
  • Kelayakan pendidikan:
  • i) Diploma dalam bidang Sumber Manusia, Pengurusan Perniagaan atau bidang lain yang setara dengannya; ATAU
  • ii) Lulus Bahasa Melayu di peringkat SPM dengan minimum tiga (3) tahun pengalaman dalam bidang pentadbiran dan sumber manusia.
  • Mahir menggunakan Microsoft Office (Word, Excel, Outlook dan Power Point) dan SQLPayroll.
  • Fasih bertutur dan menulis dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.
  • Berdisiplin, teliti, berintegriti dan mampu bekerja secara berdikari atau dalam pasukan.
  • Kemahiran komunikasi dan pengurusan masa yang baik.
  • Berdisiplin, teliti, berintegriti dan mampu bekerja secara berdikari atau dalam pasukan.
  • Penampilan dan etika kerja yang profesional serta mampu menjaga kerahsiaan maklumat.
  • Proaktif, mampu mengurus pelbagai tugasan, dan boleh bekerja dibawah tekanan serta memenuhi tarikh akhir yang ditetapkan.
  • Boleh bertugas diluar kawasan dan fleksibel untuk bekerja lebih masa semasa tempoh penyediaan laporan atau apabila diperlukan.

RINGKASAN TUGAS

  • Mengurus fail peribadi pekerja dan rekod sumber manusia secara sistematik.
  • Menyediakan surat tawaran, lantikan, pengesahan jawatan dan surat lain yang berkaitan.
  • Mengemaskini sistem kehadiran, cuti dan data pekerja di dalam sistem HR.
  • Membantu dalam proses pengambilan pekerja termasuk pengiklanan, semakan permohonan, pejadualan temuduga dan dokumentasi onboarding yang berkaitan.
  • Menyokong pelaksanaan latihan dalaman dan program pembangunan kakitangan.
  • Menyediakan laporan berkala berkaitan sumber manusia – turnover report, cuti, pengesahan jawatan, status kontrak.
  • Menyediakan dokumen penilaian prestasi dan surat menyurat berkaitan disiplin.
  • Membantu dalam perlaksanaan program kebajikan kakitangan dan pengurusan faedah.

Tarikh Iklan: 28 April 2025

Apply Now

Copyright © 2024 MYANGKASA AMANAH BERHAD