PELUANG KERJAYA DI MAAB

Jawatan Kosong

ARAHAN PERMOHONAN JAWATAN

  • Setiap permohonan hendaklah dibuat secara dalam talian melalui pautan https://forms.gle/XG5ZtpSj7Frtq9gj8
  • Permohonan yang lengkap hendaklah disertakan bersama dokumen-dokumen berikut:
    • Salinan Kad Pengenalan.
    • Resume terperinci (dengan gambar terkini) yang menyenaraikan pengalaman kerjaya dan pencapaian.
    • Salinan kelulusan Akademik dan profesional yang berkenaan.
    • Melengkapkan Borang Pengisytiharan Kesihatan dan Integriti menggunakan borang yang disertakan.
    • Dua (2) laporan referee hendaklah disediakan menggunakan borang yang disediakan.
  • Sila pastikan semua dokumen yang disenaraikan dimuatnaik dalam format yang betul.
  • Tarikh tutup permohonan adalah pada 19 Oktober 2025 (Ahad).

Untuk sebarang maklumat lanjut, mohon hubungi Jabatan Sumber Manusia di talian 03-7887 5600 atau emel hrd@myangkasaamanah.com.my

Sekian, terima kasih.

Nota: Hanya permohonan yang lengkap akan dipanggil menghadiri temuduga. Segala perbelanjaan menghadiri temuduga adalah ditanggung sepenuhnya oleh pemohon.

Eksekutif - Pusaka (Kontrak)

SYARAT & KELAYAKAN

  • Warganegara Malaysia.
  • Berumur tidak lebih dari 45 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
  • Mempunyai Ijazah Sarjana Muda yang berkaitan atau mempunyai Diploma dengan pengalaman bekerja sekurang-kurangnya 3 tahun.
  • Mempunyai pengetahuan menggunakan Microsoft Office.
  • Keupayaan untuk bekerja dengan teliti dan boleh mengurus masa dan meyelesaikan masalah dengan cekap.
  • Boleh bekerja secara berdikari dan mampu mematuhi tarikh akhir yang ditetapkan.
  • Bersedia untuk bekerja lebih masa apabila diperlukan.
  • Bersikap proaktif dan mempunyai kemahiran komunikasi yang baik untuk berurusan dengan pelanggan dan rakan niaga.

RINGKASAN TUGAS

  • Bertanggungjawab menyelia dokumen, menyemak, memfailkan dan mendaftar fail-fail rujukan pusaka daripada rakan niaga.
  • Bertanggungjawab menyelia dan menghubungi pemohon/ waris-waris/ agensi Rakan Niaga bagi menyempurnakan proses Pentadbiran Harta Pusaka.
  • Bertanggungjawab mengendalikan hal-hal berkaitan dengan pihak ketiga berkaitan Pentadbiran Harta Pusaka.
  • Bertanggungjawab mengendalikan fail-fail kes Pentadbiran harta Pusaka daripada peringkat awal sehingga penutupan fail.
  • Bertanggungjawab memastikan KPI jabatan dicapai seperti yang telah ditetapkan oleh pihak pengurusan.
  • Bertanggungjawab membantu pegawai atasan dalam menjalankan kerja-kerja pemasaran produk syarikat.
  • Bertanggungjawab menyediakan laporan seperti yang diminta oleh pegawai atasan.
  • Lain-lain tugas/ tanggungjawab yang diarahkan oleh Pengurusan.
Tarikh Iklan: 03 Oktober 2025
Mohon Sekarang
Pembantu Tadbir - Pembangunan Perniagaan (Content Creator & Digital Marketing) (Kontrak)

SYARAT & KELAYAKAN

  • Berumur tidak lebih dari 35 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
  • Mempunyai kelulusan Diploma atau Ijazah dalam Pemasaran, Komunikasi, Pemasaran Digital, Perniagaan atau bidang berkaitan.
  • Pengalaman sekurang-kurangnya 1 - 2 tahun dalam dalam pembangunan perniagaan, pemasaran digital atau content creation adalah satu kelebihan.
  • Berkemahiran dalam penulisan kreatif, reka grafik (Canva/Adobe), fotografi/videografi asas dan suntingan video.
  • Mempunyai kefahaman asas SEO/SEM, social media marketing dan penggunaan alat digital (Google Analytics, Meta Business Suite, Mailchimp, dsb.)
  • Kreatif, versatil, peka dengan trend semasa dan mempunyai kemahiran komunikasi yang baik.
  • Proaktif serta berkebolehan bekerja secara individu atau berpasukan dalam persekitaran yang dinamik dan mampu memenuhi tarikh akhir.
  • Bersedia untuk bekerja di luar waktu pejabat dan di luar kawasan apabila diperlukan.

RINGKASAN TUGAS

  • Merancang, menghasilkan dan mengurus kandungan kreatif (artikel, poster digital, infografik, video pendek, reels, podcast, live, TikTok dll).
  • Menyelia dan mengurus akaun media sosial Syarikat - penulisan, penjadualan, pemantauan, engagement, analitik, dan respon kepada interaksi pelanggan.
  • Membantu merancang dan melaksanakan strategi dan kempen pemasaran digital (Google Ads, acebook/Instagram Ads, LinkedIn, SEO, EDM, dll)
  • Menyediakan laporan analisis prestasi kandungan dan kempen pemasaran digital.
  • Bekerjasama dengan pasukan jualan untuk menyokong lead generation dan customer engagement melalui platform digital.
  • Mengurus kandungan laman web dan media sosial Syarikat (Facebook, Tiktok, Instagram, YouTube, dll) dan memastikan sentiasa relevan dan mesra pengguna.
  • Menjalankan kajian pasaran, trend digital dan pesaing untuk menghasilkan strategi kandungan yang segar.
  • Membantu dalam penyediaan bahan pemasaran korporat (poster digital, e-brochure, video pendek, newsletter, email marketing, dll)
  • Membantu dalam perlaksanaan aktiviti promosi Syarikat sama ada dalam talian atau bersemuka.
  • Menyokong tugasan lain berkaitan Pembangunan Perniagaan seperti yang diarahkan.
  • Lain-lain tugas/ tanggungjawab yang diarahkan oleh oleh Penyelia dan Pengurusan.
Tarikh Iklan: 03 Oktober 2025
Mohon Sekarang
Pembantu Tadbir - Kewangan (Kontrak)

SYARAT & KELAYAKAN

  • Warganegara Malaysia.
  • Berumur tidak lebih dari 35 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
  • Mempunyai kelulusan Diploma atau Ijazah dalam Perakaunan, Kewangan atau bidang berkaitan.
  • Pengalaman sekurang-kurangnya 1 - 2 tahun dalam perakaunan atau kewangan, khususnya dalam khususnya dalam pengurusan invois (AR/AP) dan penyelarasan akaun bank adalah satu kelebihan.
  • Berkemahiran menggunakan perisian perakaunan (SQL Accounting), portal myInvois dan Microsoft Office.
  • Keupayaan untuk bekerja dengan teliti dan boleh mengurus masa dan menyelesaikan masalah dengan cekap.
  • Boleh bekerja secara berdikari dan mampu mematuhi tarikh akhir.
  • Bersedia untuk bekerja lebih masa apabila diperlukan.
  • Bersikap proaktif dan mempunyai kemahiran komunikasi yang baik untuk berurusan dengan pembekal, pelanggan dan rakan niaga.

RINGKASAN TUGAS

  • Menyediakan dan menyelenggara rekod kewangan syarikat secara sistematik dan tepat.
  • Menyemak dan memproses invois, tuntutan perbelanjaan dan pembayaran dengan teliti.
  • Menyemak data perolehan dan menyediakan invois kepada pelanggan serta memastikan data invois adalah tepat, terkini, dan selaras dengan rekod kewangan syarikat.
  • Membantu dalam penyediaan dokumen dan laporan kewangan bulanan serta tahunan.
  • Melaksanakan penyelarasan akaun bank bagi memastikan segala transaksi direkod dengan tepat dan teratur.
  • Menyediakan laporan berkala mengenai status invois (AR & AP) untuk rujukan dan tindakan pihak Pengurusan.
  • Menyokong sebarang tugas berkaitan perakaunan dan kewangan, serta memastikan kepatuhan kepada polisi dan peraturan kewangan Syarikat.
  • Memastikan rekod kewangan adalah tepat, lengkap, terkini dan sejajar dengan piawaian perakaunan dan polisi dalaman.
  • Menyediakan laporan dan minit mesyuarat berkaitan jabatan.
  • Lain-lain tugas/tanggungjawab yang diarahkan oleh Penyelia dan Pengurusan.
Tarikh Iklan: 03 Oktober 2025
Mohon Sekarang
Pembantu Tadbir - Sumber Manusia (Kontrak)

SYARAT & KELAYAKAN

  • Warganegara Malaysia.
  • Berumur tidak lebih dari 35 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
  • Mempunyai kelulusan Diploma atau Ijazah dalam bidang Sumber Manusia, Pengurusan Perniagaan atau bidang lain yang setara.
  • Pengalaman sekurang-kurangnya 1 - 2 tahun dalam pentadbiran dan sumber manusia adalah satu kelebihan.
  • Mahir menggunakan Microsoft Office (Word, Excel, Outlook dan Power Point), MSO365 dan SQLPayroll.
  • Fasih bertutur dan menulis dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.
  • Berdisiplin, teliti, berintegriti dan mampu bekerja secara berdikari atau dalam pasukan.
  • Kemahiran komunikasi dan pengurusan masa yang baik.
  • Penampilan dan etika kerja yang profesional serta mampu menjaga kerahsiaan maklumat.
  • Proaktif, mampu mengurus pelbagai tugasan, dan boleh bekerja dibawah tekanan serta memenuhi tarikh akhir yang ditetapkan.
  • Boleh bertugas diluar kawasan dan fleksibel untuk bekerja lebih masa semasa tempoh penyediaan laporan atau apabila diperlukan.

RINGKASAN TUGAS

  • Mengurus fail peribadi pekerja dan rekod sumber manusia secara sistematik.
  • Menyediakan surat tawaran, lantikan, pengesahan jawatan dan surat lain yang berkaitan.
  • Mengemaskini sistem kehadiran, cuti dan data pekerja di dalam sistem HRMS.
  • Membantu dalam proses pengambilan pekerja termasuk pengiklanan, semakan permohonan, pejadualan temuduga dan dokumentasi onboarding yang berkaitan.
  • Menyokong pelaksanaan latihan dalaman dan program pembangunan kakitangan.
  • Menyediakan laporan berkala berkaitan jabatan sumber manusia.
  • Menyediakan dokumen penilaian prestasi dan disiplin kakitangan.
  • Membantu dalam perlaksanaan program kebajikan dan pengurusan faedah kakitangan.
  • Menyediakan laporan, kertas cadangan dan minit mesyuarat berkaitan jabatan.
  • Memastikan segala maklumat dan dokumen sumber manusia dikendalikan secara sulit dan professional.
  • Lain-lain tugas / tanggungjawab yang diarahkan oleh oleh Penyelia dan Pengurusan.
Tarikh Iklan: 03 Oktober 2025
Mohon Sekarang
Pembantu Tadbir - Receptionist (Kontrak)

SYARAT & KELAYAKAN

  • Warganegara Malaysia.
  • Berumur tidak lebih dari 35 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
  • Mempunyai kelulusan Diploma atau Ijazah dalam bidang pengurusan pejabat, pentadbiran atau bidang lain yang setara.
  • Pengalaman sekurang-kurangnya 1 - 2 tahun dalam pentadbiran, sokongan eksekutif atau perkhidmatan pelanggan adalah satu kelebihan.
  • Mahir menggunakan Microsoft Office (Word, Excel, Outlook dan Power Point).
  • Fasih bertutur dan menulis dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.
  • Berdisiplin, teliti, berintegriti dan mampu bekerja secara berdikari atau dalam pasukan.
  • Kemahiran komunikasi dan pengurusan masa yang baik.
  • Penampilan dan etika kerja yang profesional serta mampu menjaga kerahsiaan maklumat.
  • Proaktif, mampu mengurus pelbagai tugasan, dan boleh bekerja dibawah tekanan serta memenuhi tarikh akhir yang ditetapkan.
  • Mampu bekerja secara berdikari serta menyokong pasukan pentadbiran.
  • Boleh bertugas diluar kawasan dan fleksibel untuk bekerja lebih masa semasa tempoh penyediaan laporan atau apabila diperlukan.

RINGKASAN TUGAS

  • Menyambut tetamu, pelanggan dan pelawat dengan mesra serta memberikan bantuan awal yang diperlukan.
  • Mengurus dan menjawab panggilan telefon secara professional serta mengalihkan kepada pegawai berkaitan.
  • Menyelaras jadual temujanji, penggunaan bilik mesyuarat serta merekodkan kehadiran pelawat.
  • Menyelaras keperluan mesyuarat merangkumi penyediaan dokumen mesyuarat, kemudahan peralatan serta hidangan refreshment.
  • Mengendalikan surat-menyurat, penghantaran kurier, dokumen serta fail dengan teratur.
  • Memastikan kebersihan, ketertiban dan imej profesional di kawasan kaunter hadapan.
  • Menjaga kerahsiaan serta memastikan semua maklumat dan dokumen syarikat dikendalikan secara teratur, sulit dan professional.
  • Menyokong tugasan pentadbiran am pejabat bagi memastikan kelancaran operasi harian.
  • Lain-lain tugas / tanggungjawab yang diarahkan oleh oleh Penyelia dan Pengurusan.
Tarikh Iklan: 03 Oktober 2025
Mohon Sekarang

Copyright © 2024 MYANGKASA AMANAH BERHAD

Offline Website Maker